استفاده از کفی طبی برای سلامت پا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 26
:: بازدید ماه : 349
:: بازدید سال : 1076
:: بازدید کلی : 4798

RSS

Powered By
loxblog.Com

naroon

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:34 | بازدید : 340 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

پرمصرف ترین وسیله ای که در مراکز ارتوپدی فنی ارائه می گردد کفی طبی (ارتوپدی) می باشد زیرا برای درمان طیف گسترده ای از عارضه ها کاربرد فراوان دارد. کفی طبی دارای جزئیات مختلفی است که این آبشن ها، عامل ایجاد تغییر بیومکانیکی و در ادامه باعث درمان می شود.

کفی های دسته سوم کفی طبیCustomize ، به عبارت دیگر کفی های اختصاصی هستند که دقیقا بر اساس اسکن یا قالب گیری از پا تهیه می گردند. در واقع دقیق ترین نوع کفی طبی است، که برای یک فرد ساخته و معمولا از متریال خوب و درجه یک استفاده می شود. این دسته از کفی ها به لحاظ درمانی، در نوع خود جزء با کیفیت ترین کفی طبی محسوب می گردند. قیمت این نوع کفی ها معمولا از 200 هزار تومان تا 400 هزار تومان در بازار فعلی ایران می باشد.

سلامت پا با ساخت کفش طبی
استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

ساخت کفش طبی ، از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد. ساخت کفش طبی ، ابتدا با تهیه ی یک اسکن کف پا که توسط پزشکان ارتوپد تهیه می گردد، آغاز و سپس پزشکان متخصص پا، پس از تفسیر تصاویر 3 بعدی حاصل از اسکن، قالب کف پا را طراحی و بهینه سازی می کنند. سرانجام با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت بسیار بالا قطعه سازی ها را انجام می دهند. تمام خدمات متناسب با کفش طبی و صندل های ارتوپدی قابل ارائه با بهترین کیفیت در مرکز تخصصی ارتوز و پروتوز سلیمانی (ادونس کلینیک) برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

کفی طبی دارای برآمدگی های مختلفی در قسمت های مختلف می باشد که قرار گرفتن دقیق این برآمدگی ها مطابق با آناتومی زیرپای هر فرد، باعث شیف دادن (جا به جا کردن) و متعادل کردن وزن در نقاط مختلف کف پا می شود و این مسئله باعث کاهش فشارها در مفاصل فوقانی می گردد.

 

کفی طبی براساس نوع ساخت آن ها به 3 دسته تقسیم می شوند:

کفی طبی پیش ساخته Prefabricated
کفی طبی Custom Feet
کفی طبی Customize
کفی های پیش ساخته یا Prefabricatedکفی هایی هستند که از قبل آماده بوده و در داروخانه ها و مراکز تجهیزات پزشکی ها قابل خریداری می باشند و معمولا در کلینیک های ارتوپدی فنی کمتر از این نوع محصول ارائه می گردد. قیمت این نوع از کفی ها مابین 40 تا 70 هزارتومان است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

کفی های دسته دوم کفی طبی Custom Feet هستند این کفی ها بر اساس معاینه اولیه پزشک برروی پا افراد، با اعمال تغییراتی بر روی کفی های استاندارد صورت می پذیرد. این نوع کفی، یکی از پر تکرارترین و پر فروش ترین نوع از کفی های طبی کلینیک های ارتوپدی می باشد که معمولا بین 100 تا 200 هزار تومان بر اساس کیفیتشان می توانید این محصولات را خریداری نمایید.

همان طور که گفته شد انطباق پدها و برآمدگی های هر کفی با آناتومی پا نکته کلیدی در تعیین کیفیت کفی می باشد. اگر کفی دقیقا مطابق با پای هر فردی ساخته شود راحتی بسیار زیادی ایجاد کرده و باعث تغییرات بیومکانیکی (منظور تغییرات بیومکانیکی مدنظر درمانگر) بسیار زیادی می شود.

برای ساخت کفی طبی منطبق با پا از روش های مختلفی استفاده می شود. قدیمی ترین روش ساخت کفی طبی اختصاصی، ساخت کفی از طریق قالبگیری از پای بیمار است. به این صورت که با استفاده از پانداژ گچی، نمونه گچی از کف پای بیمار ساخته و تغییرات لازم بر روی قالب اعمال و کفی طبی ساخته می شود. هم چنین استفاده از فوم باکس ها روش دیگری برای ساخت کفی های اختصاصی است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

دیابت و کفی طبی
این محصول عموماً برای محافظت از پا و تنظیم فشارهایی که بر پا وارد می شود، استفاده می گردد. معمولا افراد پس از مدتی راه رفتن به دلیل فشارهایی که بر ساق پا وارد می آید، احساس ناراحتی و درد می نمایند. استفاده از کفی طبی در بیماران دیابتی نیز دیده می شود. افراد دیابتی که از این محصولات استفاده می کنند، کمتر به زخم پا دچار می شوند. کفی طبی باعث کاهش درد کمر و زانو نیز می شود. استفاده از کفی طبی علاوه بر افرادی که دچار ناراحتی های پا و ستون فقرات هستند، به افراد سالم و جوان نیز توصیه می شود تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل در ستون فقرات و ناحیه پا، جلوگیری نموده و افراد دارای اضافه وزن نیز می توانند با کفی های طبی به وزن ایده آل خود برسند.

کفی طبی در صورتی که به صورت دقیق و استاندارد طراحی شود، به درمان و پیشگیری از بیماری های ناحیه پا و ستون فقرات کمک می کند. کفی طبی با اندازه گیری دقیق پای بیمار و فشارهایی که بر پا وارد می شود، ساخته می شود. همچنین در ساخت کفی طبی نیازهای بیمار دقیق بررسی می شود تا پستی و بلندی در قسمت های مورد نیاز کفی طبی ایجاد شود. کفی طبی در کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: